Laatste dag SF...

25 juni 2019 - San Mateo, California, Verenigde Staten

Geslapen als een blok. Gisteravond nog een biertje gedronken...zou het daardoor komen? ;-) Vanmorgen weer een lekker ontbijtje gemaakt. Vandaag moeten we helaas deze mooie plek verlaten. Man...wat was het leuk hier! We hebben het idee dat we al weken in San Francisco zijn. Echt een geweldige stad. Wat een sfeer. Kamal de eigenaar van de Bed&Breakfast komt nog even afscheid nemen. We hebben vrienden gemaakt...haha. Hij geeft ons zijn privé mailadres. De volgende keer als we komen moeten we wat langer in SF blijven en dan gaat hij ons een rondtoer geven in de wereld van de locals. Eat, drink and socialize. Wat een aardige vent. We komen bijna niet weg. We mogen de auto nog in zijn garage laten staan als we willen tot een uur of 3. Tot de volgende gasten komen.. Nou graag! Dan kunnen we nog even naar Fisherman's Warf. We pakken de auto in, een knuffel van de gastheer en we gaan naar de Fisherman's Warf. Zo gezellig daar. We gaan  naar de beroemde Pier 39.

Pier 39 is een winkelgebied en toeristische attractie gebouwd op een pier in San Francisco in de Amerikaanse staat Californië. Er zijn verschillende winkels, restaurants, een arcadehal, straatmuzikanten en straattheater, een informatiecentrum van het Marine Mammal Center, het Aquarium of the Bay en een draaimolen met twee verdiepingen. Pier 39 is bovendien bekend om zijn kolonie Californische zeeleeuwen. Door de familiegerichte ontspanningsmogelijkheden en de aanwezigheid van de zeeleeuwen is Pier 39 een van San Francisco's belangrijkste toeristische bestemmingen.

Met de drukte valt het mee deze maandagochtend. De zeeleeuwen liggen lui op de drijvende houten vlonders. Zo grappig dat ze hier hun thuis hebben. We lopen wat rond en waaien lekker uit aan het water. Wat een super plek! We gaan op zoek naar koffie en vinden een Starbucks. Ik bestel twee medium Latte to go en we gaan op een bankje zitten. Ondertussen begint achter ons een groepje breakdansers met een act. Groot spektakel. keiharde muziek. Dwars tegen de muziek van de Art-verkoper die er vlakbij staat. HipHop tegen Salsa zeg maar... De jongens betrekken publiek bij hun act en ze hebben gelijk Erik op het oog en vragen hem naar voren te komen. Erik bedankt vriendelijk. De jongens blijven aandringen, maar Erik trapt er niet in. Ze beginnen met hun optreden en even later zoeken ze een white male uit het publiek en kijken weer de kant van Erik op. Voor ons is het tijd om naar ons laatste hotel te gaan dus we moeten er helaas vandoor. Heeeeel jammer dit...hahaha.

We vinden het allebei moeilijk om weg te gaan. Wat hebben we het super gehad hier. De hele vakantie trouwens was super! We hebben bijna 6000 km gereden. Dat is minder dan twee jaar geleden, maar we hebben nu veel meer gedaan. We hebben mooie wandelingen gemaakt, veel buiten geweest. Terwijl we twee jaar geleden veel meer in de auto zaten. Deze reis hebben we zelf uitgestippeld en de eer gaat vooral naar Erik, onze super speurneus. Goede plekken en overnachtingen. Echt super. Califorinia is a country in a state zeggen ze hier. En dat klopt. Wat een afwisseling!

We rijden door San Francisco richting de luchthaven. Erik zet de auto in de sportstand. Even lekker scheuren die laatste miles. Erik heeft 1 op 11 ½ gereden met deze grote bak en dat bijna alleen op bochtige bergwegen. Dat is knap. Nu dus even niet zuinig rijden, maar gaan met die banaan. Boys and their toys...hahaha. Ons laatste hotel is vlakbij de luchthaven en staat bij een park en vlakbij het water. We zijn er binnen een half uur en dat door het drukke verkeer van San Francisco. Hopelijk krijgen we geen cadeautjes thuisgestuurd...

De luchthaven ligt vlak boven zeeniveau en steekt uit in de San Francisco-baai. Dit zou tot problemen kunnen leiden als het zeeniveau gaat stijgen. Als het water 1 meter stijgt komt al een deel van de luchthaven onder water te staan.

We checken in, droppen onze spullen en gaan richting het water waar we vliegtuigen kunnen spotten. Mooi om te zien hoe ze landen. Zo zijn wij 3 weken geleden ook aangekomen. Ik dacht toen, leuk dat we aan het zakken zijn, maar ik zie alleen water. Waar is de landingsbaan? Zo raar een landingsbaan bij het water. Na een tijdje gaan we terug naar de kamer. We gaan de koffers opnieuw indelen en uitzoeken. Morgen gaan we naar huis. Weer terug naar ons eigen leventje wat ook weer heel leuk is! En bijkomen van deze vakantie. We hebben zoveel gedaan...maar dat hebben jullie wel gelezen en gezien. Super leuk al die reacties en interesse! Ik wens onszelf alvast een goede reis.

Tot gauw! Xxxx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ria Haalboom:
    25 juni 2019
    Wat gaat de tijd snel..... Pfffff. Wat een geweldige ervaring en reis, ook top reisverslagen. Ik heb er van genoten lieverd. Alsof ik er zelf was ❣️goede reis terug. Dikke kus en een knuffel van mij 💞
  2. Melissa:
    25 juni 2019
    Jullie hebben echt een super vakantie gehad! Denk dat wij de volgende keer ook maar naar Amerika moeten als ik die foto’s zo zie 👻
  3. Liesbeth Schaftenaar:
    25 juni 2019
    Werkelijk een prachtige reis Wilma en Erik en dat je dat samen zo kan doen fantastisch 👌. Zeker mooi uitgestippeld allemaal best een hele klus lijkt mij, en de verslagen ja Wilma dat kan jij wel 😊.
    Nou ik wens jullie een hele goede vlucht naar huis toe ✈ Dikke knuffel van Liesbeth😘
  4. Janke van der Meulen-de Graaf:
    25 juni 2019
    Wat een bijzondere vakantie! En een mooie verslagen, Wilma! We genoten elke dag mee. Veilige vlucht naar huis!
  5. Dieneke:
    25 juni 2019
    Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt en hoe heerlijk was het al lezend met jullie mee te mogen reizen. Dank dat ik mee mocht, super! Een goede terugvlucht en vast tot snel 😘🍀🤗
  6. Jos:
    25 juni 2019
    Veilige reis terug. Jammer dat het bijna afgelopen is, ga de verhalen missen. Liefs!
  7. Jeroen Melissen:
    25 juni 2019
    prachtige verhalen gelezen... hartelijk bedankt.... enne.. leuke foto van die kids met gevangenis pakjes...
  8. Jessica:
    25 juni 2019
    Jullie hebben zo'n mooie reis gemaakt! Ik heb zo erg genoten van alle mooie foto's en de mooie verhalen. Ik had gewoon het gevoel dat ik deze 3 weken zelf ook in Amerika ben geweest! Iedere dag wist ik dat er weer een verhaal voor klaar stond om gelezen te worden, dit zal echt even een gemis worden! Ik ben blij dat jullie zo genoten hebben, het is jullie meer dan gegund! Nu een hele goede reis naar huis en ik vind het ook weer fijn jullie morgen weer te zien en al jullie verhalen te horen! :-) :-D

Be safe!

XXXX
  9. Robin&Linda:
    25 juni 2019
    Wauw, mooie reis hoor! Wat gaat de tijd snel.... Het gevoel van vrijheid en rust straalt van de foto's in de natuurgebieden af. Goeie terugreis! Groetjes Robin & Linda
  10. Ronald:
    26 juni 2019
    Bedankt voor de mooie verhalen en leuke foto’s
    Ronald
  11. Anna deG:
    27 juni 2019
    Prachtig zulke reizen, herinneringen met gouden randjes