Rustdag Lake Tahoe

21 juni 2019 - Tahoe City, Verenigde Staten

Goh, wat waren we moe gisteren. Ik snap inmiddels ook waarom ik mijn ogen niet open kon houden tijdens het autorijden en waarom ik zo vast sliep 's nachts de laatste dagen. Die medicijnen tegen allergie (Benadryl) zijn heel slaapverwekkend. Ik had al aardig wat van die tabletten op en begon ook dingen te zien die er niet waren. Zoals bv een hond op de weg en ik schrok telkens van iets wat ik in mijn ooghoek zag en dan was er niets. Ook kreeg ik last van hartkloppingen. Komt dus door dat medicijn. Ik heb het maar eens even opgezocht en zo onschuldig is Benadryl helemaal niet. Hier in Amerika wordt het als tripmiddel gebruikt vanwege de bijwerkingen.(Bij hoge doseringen krijg je visuele en auditieve hallucinaties). Nou zoveel had ik er nu ook weer niet van geslikt, maar ik merkte wel dat ik helemaal niet meer mezelf was en dat merkte Erik ook. Wat een troep. En het is ook nog eens verslavend! En dit kun je gewoon in de supermarkt kopen hè?! Gelijk mee gestopt. Het gaat gelukkig de goede kant op met die uitslag op mijn benen, maar beter uitslag dan als een zombie erbij zitten. Vannacht redelijk goed geslapen zonder die tabletjes...hahaha. Vanmorgen hebben we heerlijk rustig aan gedaan. We waren natuurlijk wel al om 06.00 uur wakker, maar we zijn gezellig blijven liggen.... Voor het ontbijt  hoeven we ook niet vroeg op te staan, want het ontbijt in dit hotel bestaat uit coffee (or tea), fresh fruit (een appel of een banaan) and grab a snack (zo'n verpakt Deens klef koffiebroodje of een  granolareep, beide mierzoet). Dus ik heb zelf maar even een ontbijtje in elkaar geflanst van Griekse yoghurt met havermout (helaas wel weer gezoet met appelsmaak) en gedroogd fruit en noten (en helaas was dit weer gezouten...vreemde combi). Dat leek me toch iets gezonder. Vandaag gaan we eens even nergens heen, maar echt even bijtanken. Ik heb wat last van mijn lies en mijn onderrug en mijn knieën sinds we die berg (Sentinel Dome in Yosemite)  zijn opgegaan. Tja...dat had ik kunnen weten, maar ik had het ook niet willen missen. Het is één van de hoogtepunten (letterlijk) van onze reis geworden. Maar wel even pas op de plaats vandaag.

Rond half 11 zijn we eerst boodschappen wezen doen. Een lekkere salade voor vanavond en paprika, yoghurt, brood en water. We hebben nog maar een paar dagen dus we hebben niet te veel nodig. Boodschappen naar de kamer gebracht en even wat rondgewandeld bij het water. Even geluncht en daarna weer naar het meer. Zo prachtig met die bergen op de achtergrond. We hebben heerlijk gewandeld langs het water. Ze hebben rond heel Lake Tahoe een wandel/fietspad aangelegd. Nu is een hele ronde wat veel om te lopen (ruim 100 km!) maar we zijn naar verschillende pieren gelopen en naar de jachthaven hier in Lake Tahoe City. Ons hotel ligt perfect. Alles is op loopafstand waar we heen willen en de looppaden zijn mooi vlak. We zijn op het einde van de pier in de jachthaven op een bankje gaan zitten en hebben alleen maar zitten genieten van de zon, het water, het uitzicht en de rust. Het is hier echt zó rustig! De meeste mensen gaan naar Emerald Bay. Dat is een mooi stukje van Lake Tahoe met een wit strandje. Je snapt wel dat wij helemaal geen zin hebben in die mensenmassa dus wij blijven mooi aan deze kant. Het is mooi genoeg hier. Op gegeven moment komt er een man aanfietsen. Hij begroet ons en zet zijn fiets naast ons neer en kleed zich uit en duikt zo het water in. Het is een bergmeer hè? IJskoud dus.... Hij zwemt een paar slagen en komt het water weer uit met een grote glimlach. We raken aan de praat als hij naast ons op het bankje gaat zitten. Hij woont hier en doet dit bijna elke dag. Even een frisse duik nemen. Nou..respect hoor! Hij is al meerdere keren in Amsterdam geweest en loves that city. Kletsen..kletsen...kletsen...dat is wat Amerikanen doen. Niet echt de diepte in, maar gewoon lekker een end weg kletsen. Daar zijn ze goed in. Heel gezellig. Ondertussen kijken we naar de motorjachten en zeilbootjes in de verte, parasailers, jetskiërs, kajakkers, er zijn mensen aan het suppen en hier waar wij zitten is zo'n rust. Hoe is het mogelijk. Wat een heerlijke dag zo. We hebben zo genoten. Vanavond gaan we misschien nog even een klein wandelingetje maken en dan op tijd naar bed. Morgen vertrekken we naar San Francisco voor het laatste deel van onze reis. Jongens wat vliegt het voorbij. Ongelooflijk. Maar wat een prachtige reis. Nog even genieten....