Santa Monica/Los Angeles

7 juni 2019 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

We zaten zoals altijd weer lekker vroeg aan het ontbijt. Spullen weer bij elkaar zoeken en gaan met die banaan. We gaan op weg naar Santa Monica. De mevrouw van de navigatie wil ons maar over de snelweg sturen, maar dat willen wij dan weer niet. We rijden binnendoor om de omgeving eens even goed te bekijken, want er is hier meer dan zon, zee en strand. Ondanks de droogte hier zie je veel akkerbouw en natuurlijk de wijnranken voor de Californische wijnen. Terwijl we zo rustig rondrijden geeft de boordcomputer ineens aan dat de bandenspanning te laag is. We rijden gauw naar een benźinestation om dit probleem te verhelpen. Later rijden we via de bergen van de Coast Ranges weer langs de prachtige Pacific Ocean. We komen door een grappig Deens dorpje met de naam Solvang en even later rijden we door Santa Barbara. We stoppen hier niet, want we zitten een beetje krap in de tijd. Iets met keuzes maken. We rijden door naar Malibu en hier willen we wel even een kijkje nemen op het strand. Er staan hier prachtige huizen aan het strand voor de rich and famous. Vanwege de privacy moet je 10 feet away blijven van de huizen met terrassen en je mag ook niet op de randen van de veranda's zitten. We hebben geluk. Het weer is niet echt heel mooi dus het is rustig op het strand. Hoe anders is dit aan de wegkant van de huizen. Sjemig wat een racebaan! En dan moet je ook nog een plekje vinden voor de auto om te parkeren. Na een korte wandeling langs het strand gaan we weer verder.  Op naar Santa Monica/Los Angeles. Wat rij je hier prachtig binnen. Wel heel erg druk. We vinden het appartementencomplex waar we een appartement hebben gehuurd al snel. We bellen aan en er wordt opengedaan via de intercom. De deur is open en de sleutel ligt op tafel. Ja...het kan zomaar hier. We kunnen de auto parkeren in de parkeergarage. We brengen gauw onze spullen naar boven en hup...naar de beroemde Santa Monica Pier waar we op loopafstand vandaan zitten. Wat een gezelligheid hier. Artiesten treden op. Er is een kermis. Mensen...veel mensen op de pier en op het strand. We lopen wat rond op de pier en besluiten een hapje te gaan eten bij Bubba Gump Shrimp Co. "Anyway, like I was sayin', shrimp is the fruit of the sea. You can barbecue it, boil it, broil it, bake it, saute it. There's uh, shrimp-kabobs, shrimp creole, shrimp gumbo. Pan fried, deep fried, stir-fried. There's pineapple shrimp, lemon shrimp, coconut shrimp, pepper shrimp, shrimp soup, shrimp stew, shrimp salad, shrimp and potatoes, shrimp burger, shrimp sandwich. That- that's about it." Als je de film Forrest Gump hebt gezien weet je waar dit over gaat! Er was een wachttijd van een kwartier. Het zat stampvol. We hebben heerlijk gegeten. Toen zijn we rustig teruggelopen naar het appartement. Hier draai ik even 2 wasjes (handig een wasmachine en droger). Straks lekker slapen. Morgen nemen we afscheid van de kust en gaan we de binnenlanden in. Tot later dan maar weer!

1. Mam.:
    8 juni 2019
    Tot nu toe een heerlijke reis. Ik hoop dat de rest van de reis ook zo mooi is.. we genieten ook mee. Goede reis verder. Jullie zullen de zee nog wel gaan missen denk ik. Wat mooi.liefs, mam.
  2. Jessica:
    8 juni 2019
    Wauw, gewoon wauw! De stranden zijn enorm en dan met die bergen op de achtergrond. Zoveel verschillende landschappen. Ja en ik ken die scene wel van de film Forrest Gump! :D Cool. Ik geniet ook mee, het is net of ik er zelf bij ben :) Have fun! Xx