Squaw Valley

15 juni 2019 - Squaw Valley, California, Verenigde Staten

Gisteravond dachten we eerst, dat gaat 'm niet worden vannacht. Slapen bedoel ik dan. ;-) We hadden namelijk the Sugar Hill Gang naast onze kamer en ze "rapten"er op los. Wel komisch om te horen hoe ze met elkaar communiceerden. Heel erg gehorig deze kamer, maar gelukkig gingen de broeders op gegeven moment naar hun eigen kamers en keerde de rust terug. We hebben heerlijk geslapen vannacht. Natuurlijk waren we wel weer vroeg wakker. Het zit gewoon in ons systeem. Na een lekker ontbijtje gaan we rustig op weg. Ja jullie lezen het goed...dit wordt een relaxte reisdag. We gaan van Lone Pine naar Squaw Valley. We hebben verder geen dingen op het programma staan. We zien wel wat we onderweg tegen komen. We rijden de CA14 en nemen vlak na Armistead de afslag CA178. Deze weg gaat door de Greenhorn Mountains. Dat lijkt ons wel mooi. En mooi is het! Er staan zoveel Joshua Trees langs de route. Onvoorstelbaar! Dus dat wordt weer foto's maken. Ik vind dit echt een prachtige boom. Of eigenlijk is het geen boom.  Zijn officiële naam is Yucca brevifolia en het is een plantensoort die groeit in de woestijn. Plant of boom...ik vind hem prachtig. De route door de bergen is weer geweldig. Erik heeft het weer naar zijn zin met al die bochten... Onderweg moesten we weer tanken en dat doen we in een klein plaatsje waar ik de naam niet meer van weet. Als Erik binnen gaat betalen kun je naast marsen en m&m's ook guns kopen. Het is toch niet te geloven hè? Gewoon bij een gasstation! Het kan hier allemaal.

We komen langs de Kern River en we zien ineens een hele groep palmbomen in het water staan, vlak langs de oever. Wat een bizar gezicht, dat snel stromende water en dan die palmen die daar staan. We stoppen op een parkeerplek en eten daar een broodje. Even pauze.

We rijden verder en komen even later in een gebied waar duizenden citrusvruchtenbomen staan. Sinaasappels, citroenen en grapefruit. En we zien heel veel wijnstokken. Californië Staat bekend om de goede wijn die hier vandaan komt. (Vooral uit Napa Valley.) Zo mooi al die afwisseling in het landschap. Het is ook zo'n onvoorstelbaar groot land!

We zijn onderweg naar The Branded Calf B&B in Squaw Valley. Het schijnt nogal moeilijk te vinden te zijn. We moeten de Indian Guide Road afrijden tot we twee witte brievenbussen zien en dat pad moeten we dan inrijden. Ok...duidelijk...Maar ik heb vertrouwen in Erik. Als hij die onmogelijke plek van U2's Fallen Joshua Tree kan vinden kan hij dit ook! En dat is ook zo. We rijden er zonder problemen naar toe. Als we uitstappen worden we begroet door 2 Australische herdershonden, waaronder een puppy. Ooooh...lief! Verderop staat nog een hond (waarvan ik het 'merk' niet weet, een kruising) die rustig op ons af komt. We lopen naar de voordeur en we worden welkom geheten door een jongeman. We komen binnen in een enorme huiskamer. Echt HUGE! Ook hier komt een Australische herdershond ons begroeten en even later een soort spaniel. ..5 honden! Gezellig. De eigenaresse van de Bed and Breakfast heet ons welkom en verteld dat we ons thuis mogen voelen en ons eigen gang mogen en kunnen gaan. We mogen overal komen, de keuken gebruiken en als we vragen hebben moeten we haar maar even aanspreken. We blijven hier 3 nachten dus we hebben even rust. En rust heb je hier zeker. Het ligt midden in de natuur. We brengen onze spullen naar onze kamer en gaan daarna even lekker buiten zitten. We zien kolibries die de eigenaresse voert met suikerwater en heel veel andere vogeltjes.  Ja...hier houden we het wel een paar dagen vol!

1. Dieneke:
    16 juni 2019
    Wat genieten jullie! Super leuk zo mee te mogen reizen top 👍🌞🍀
  2. Jessica:
    17 juni 2019
    Weer een leuk avontuur beleefd! 🐦