Valley of Fire en Viva Las Vegas.

13 juni 2019 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we voor ons doen rustig aan gedaan. We gingen pas om half 8 ontbijten. Het nadeel daarvan is dat een heleboel dingen dan op zijn en niet zo gauw aangevuld worden, want tegen een aantal bussen Japanners/Chinezen kun je niet op eten... Maar we hebben uiteindelijk lekker ontbeten en de boel weer gepakt. Er is een hitte alarm van kracht dus we passen onze kleding aan en we zullen vandaag niet gaan wandelen, want dat is onverantwoord. Vandaag vertrekken we naar Las Vegas. We zouden eerst overnachten in Boulder, maar Erik heeft dat hotel gisteren afgezegd en een hotel in Vegas met flinke korting geboekt. Je moet het een keer beleefd hebben zegt men. Ik ben benieuwd. We gaan op weg en stoppen als eerst bij Pipe Spring National Monument. Een stukje geschiedenis rond een waterbron in de woestijn waar de Kaibab Paiute indianen jarenlang in vrede hebben geleefd totdat Mormoonse pioniers vonden dat het gebied van hun was. Met alle gevolgen van dien...(meer zeg ik er maar niet over).

We gaan verder en rijden door een leuk stadje met de naam Hurricane. Eenmaal weer op de snelweg vliegen er ineens allerlei dingen over de weg. Een pickup truck voor ons heeft van allerlei dingen los in de bak liggen en die waaien eruit. Gelukkig net langs ons heen! Ondanks dat het zo warm is staat er een stevige wind. De hoogste temperatuur van vandaag was voor ons 111 graden Fahrenheit, dat is zo'n 44 graden Celcius. En dat is best wel warm...

We rijden verder en komen uiteindelijk bij de afslag Valley of Fire State Park. Hier worden vaak auto commercials opgenomen (Top Gear heeft hier ook al eens rondgescheurd met Supercars) en er zijn films opgenomen zoals bv Star Trek Generations. (Captain Kirk died here, vertelde de aardige mevrouw die de kaartjes verkocht...hahaha...) Het is gewoon adembenemend mooi. Wat een landschap! Ik kan me goed voorstellen waarom ze hier filmen of commercials opnemen.

Als we de White Domes Road heen en terug hebben gereden gaan we het park weer uit en op weg naar Las Vegas. Na een uurtje komen de hoge gebouwen van Las Vegas in zicht. Als we dichterbij komen wordt het ook steeds drukker. Sjeeeeeemig wat ben ik blij dat ik niet achter het stuur zit (en Erik waarschijnlijk ook). Wat een mierennest van voertuigen en die geluiden...getoeter hier en getoeter daar...pfffff. Wonder boven wonder vinden we ons hotel al gauw. Het ligt op een kwartiertje lopen van De Las Vegas Strip. De Strip is een 6,8 km lang stuk van de Las Vegas Boulevard waarlangs alle bekende casino's en hotels liggen. We checken in en bespreken 2 plekjes om 18.00 uur in de shuttelbus die ons naar de strip zal brengen. Eerst even liggen. Daarna even lekker tutten en op naar de Strip. We worden afgezet bij het Aria Resort & Casino. We lopen vanaf daar via een hotel waar ik de naam niet meer van weet naar  het Bellagio Casino. Ik kan mijn ogen niet geloven. Waar gáát dit over? Zoveel winkels met dure merken, eet en drink gelegenheden, gokkasten, pokertafels enz...enz... En dit is pas 1 hotel! Bizar gewoon! We zien opvallend veel oudere dames achter gokkasten zitten, onderuitgezakt, verveeld met een sigaret in de handen en maar gokken. Hebben deze mensen geen leven dan? We kijken onze ogen uit naar al die mensen die er rondlopen. Op slippers en in korte broek met baseballpet op of op heule hoge hakjes waar ze eigenlijk niet op kunnen lopen met avondjurken waar aan alle kanten van alles uitsteekt of valt. We zien oude mannen met veel te jonge vrouwen, gezinnen met kleine kindjes, groepen jongens of meisjes, oudere mensen die hand in hand rond lopen en veel...heel veel Japanners/Chinezen. Ik moet dit even verwerken. Zo ben je 'smiddags nog in de wilde natuur en zo loop je in een totaal uit de hand gelopen wereld vol glitter en neon en eenzaamheid. De hotels zijn zo bizar luxe. We lopen van het Bellagio via een soort loopbrug naar het volgende hotel...Ceacers Palace. Is this for real? Ik heb een aantal filmpjes gemaakt, want dat zegt meer dan woorden of foto's in dit geval. Dit is een wereld die ik niet begrijp. Maar toch leuk om dit eens in het echt gezien te hebben.  Onvoorstelbaar gewoon. We gaan naar The Venetian. Daar loop ik Channing Tatum tegen het lijf...;-) Je kunt hier ook een gondeltocht boeken die door "de grachten van Venetië" vaart. Echt waar. We gaan eten bij de Royal Britannia Gastropub in de Venetian. We eten gegrilde zalm met groente en daar nemen we een lokaal gebrouwen bier bij, Big Dog's Las Vegas Craft Lager. Heerlijk. Het lijkt net of we buiten zitten, maar de mooie lucht met wolken is niet echt. Na het eten lopen we nog wat rond en gaan dan naar buiten. We lopen langs de Strip en kijken bij The Mirage naar een show met water en vuur, the Mirage Volcano Eruption. We besluiten terug te lopen naar het hotel. We moesten ons even oriënteren, maar het lukt ons om de weg terug te vinden naar het hotel. We zijn nu wel een beeeeetje moe. Ik denk dat ik voorlopig geen oog dicht doe na al die drukte. Toch maar proberen te slapen. Aan het bed en de kamer zal het niet liggen. Topkamer! Ik ga nog even wat foto's plaatsen en zeg dan Hasta la Pasta Viva Las Vegas!

1. Yvonne:
    14 juni 2019
    Wauw,lijkt mij toch wel geweldig om mee te maken!
    VIVA LASVEGAS!!!
  2. Jessica:
    14 juni 2019
    Las Vegas is echt een aparte wereld.... 😅 Zo maak je eens kennis met een andere invulling van je dagelijks leven...🙄😉 Die natuur is weer buitengewoon mooi! 😍 Geweldig! Toevallig zag ik vandaag in Top Gear nog een stukje voorbijkomen dat ze in L.A. (Californië) waren😎 Ik zag beelden dat ik dacht dat komt mij bekend voor! (Door jullie foto's en verhalen 😋😊) Have fun!💋
  3. Melissa:
    15 juni 2019